woensdag 2 mei 2012

Ik zoek me een ongeluk!

Op de een of andere manier duurt het altijd eeuwen voordat ik de juiste brancheorganisatie heb gevonden binnen een bepaalde branche. Het is echt ontzettend frustrerend dat je in een kwartier al honderd keer Google opnieuw moet openen, omdat je zo vaak moet doorklikken! Uiteindelijk kom je weer bij hetzelfde uit, en begin je weer opnieuw. HOW NICE!


Dat terzijde, ik heb toch wat gevonden. Goed, ik zal eerst even uitleggen welke branche ik nader ga bekijken. Dit blok ga ik me meer verdiepen in brancheorganisaties voor architecten. Dit zijn dus organisaties waar verschillende architecten zijn aangesloten om het zichzelf makkelijker te maken. Je betaalt vaak contributie voor zo'n organisatie, maar daar krijg je zeker ook het nodige voor terug. Denk bijvoorbeeld aan borrels, congressen, advies, het uitwisselen van kennis, kortingen etcetera.

Na een tijdje googlen ben ik bij de volgende organisaties uitgekomen.

Het BNA, het BNI en het NAi. 
De laatste is niet echt een brancheorganisaties, maar zeker interessant om onder de loep te nemen. Sorry ik kon het niet laten liggen! 

In het kort:

BNA - Het BNA staat voor Bouwkunst Bond voor Nederlandse Architecten. Deze bond komt op voor de Nederlandse architecten en de Nederlandse architectuur.

BNI - Het BNI staat voor de Beroepsvereniging van Nederlandse Interieurarchitecten. Deze vereniging steunt, promoot en stimuleert Nederlandse Interieurarchitecten in binnen- en buitenland.

NAi - Het NAi staat voor het Nederlands Architectuurinstituut. Dit instituut organiseert regelmatig borrels en meetings waar verschillende architecten samenkomen en hun kennis uitwisselen. Daarnaast beschikt het NAi ook over een groot archief met maquettes, boeken en tekeningen op architecturaal gebied. Niet te vergeten functioneert het NAi ook als museum. In het museum van het NAi zijn wisselende tentoonstellingen over architectuur uit het binnen- en buitenland. Vaak zijn deze tentoonstellingen heel interactief en dus zeker de moeite waard om te bezoeken!

Nou, dat was even een korte introductie in de branche die ik ga bekijken!

Wordt vervolgd....

Tot de volgende!

Dyan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger