woensdag 4 april 2012

Architectuur!


"Mijn werkjes liet ik altijd vol trots aan mijn ouders zien. Wanneer ik eindelijk beneden was met mijn Lego-creatie, liet ik het negen van de tien keer uit mijn handen vallen."


Leuk zo'n opdracht, maar waarover moet ik dan schrijven? Binnen welke discipline ligt mijn passie? Mijn toekomst? Wat wil ik onderzoeken? Waar wil ik de colleges op school aan terugkoppelen? Na lang te hebben nagedacht ben ik tot de conclusie gekomen om mijn hart te volgen. Zodoende kwam ik uit bij architectuur. Van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in de vormgeving van gebouwen.

Het begon allemaal met Lego. Veel jongens maakten liever bunkers van Lego, zodat ze met hun poppetjes oorlogje konden spelen. Ik maakte daarentegen liever huizen of winkeltjes van Lego. Mijn werkjes liet ik dan  altijd vol trots aan mijn ouders zien. Wanneer ik eindelijk beneden was met mijn
Lego-creatie, liet ik het negen van de tien keer uit mijn handen vallen. Dat was jammer. Kill your darlings, isn't it? 

Niet veel later ontdekte ik het befaamde computerspel De Sims. Het spel waar je een leven opbouwt en je eigen droomhuis kan creëren. Dit deed ik vol passie, elk gebouw moest prachtig zijn, er gingen uren werk in.

Ik werd ouder en ging me nog meer verdiepen in architectuur. Ik kocht boeken met plaatjes en uitleg over bijzondere gebouwen. Deze boeken waren erg inspirerend. Ik zag het helemaal voor me: ik word architect! 

Op de middelbare school ontdekte ik dat ik geen talent had voor vakken als natuurkunde en wiskunde. Architect ging ik via die weg dus niet worden. Langzaam verwaterde deze droom. Na de middelbare school begon ik aan de HKU en in mijn kinderdroom werd weer nieuw leven geblazen. Ik hoef niet de architect te zijn, maar ik kan hem wel begeleiden!

Zodoende kwam ik tot mijn onderwerp waar ik me veder in wil gaan verdiepen, maar hoe en waar ik nou veder moet? Geen idee. We zullen het zien.

Tot de volgende!

Dyan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger