woensdag 4 april 2012

Visual Arts and Design management.

Vandaag begin ik mijn blog voor mijn studie. 
Ik ben Dyan van Putten, 20 jaar oud en ik studeer
Visual Arts and Design management aan de HKU. 



Na 3 semesters Kunst en Economie begon vandaag eindelijk VADM. Het begon allemaal vanochtend in lokaal 501. Robert Jan Hoffhuis, hoofddocent VADM, introduceerde ons vandaag in de wereld van VADM. Vol passie vertelde hij over zijn vakgebied waarin wij ons in de toekomst ook mogen mengen. Er werd een korte uitleg gegeven over de vakken die we de komende jaren zullen krijgen en hoe deze zijn opgebouwd. Mij lijkt het allemaal erg interessant! Daarnaast vertelde hij dat we een blog moeten gaan bijhouden over een onderwerp dat ons interessant lijkt en waar we ons in willen verdiepen. Dat wordt nog even nadenken, wat wil ik met de wereld delen? Het zal een reis worden met verschillende haltes en doelen die ik ga bereiken. Spannend!

De tweede les voor vandaag was kunstgeschiedenis. Een erg interessant vak waarin we kritisch leren kijken naar werken van kunstenaars uit een bepaalde periode. Het is belangrijk om te zien waar het werk over gaat en hoe je het wilt interpreteren.

Het derde en laatste college ging over het landschap van VADM. Yara Cavalcanti Araujo gaf een impressie van het werkveld. Erg boeiend om te horen wat voor werk zij doet, zij heeft een adviserende rol vervuld voor bepaalde instellingen. Misschien dat ik later ook deze kant wil op gaan.

Kortom een druk dagje met veel nieuwe indrukken. Genoeg om over na te denken!

Tot de volgende!

Dyan




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger